DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Úvod

Zkušenost s brzdami od MDComponents a s jednáním pana Mariána Kábrta

Úvodem mého vyprávění bych rád podotknul, že nepodnikám v autech ani nejsem konkurentem pana Mariana Kábrta v jakékoli jeho podnikatelské činnosti.  Nejde ani o pomstu na pana Kábrta. Jedinou motivací při vytváření těchto stránek bylo varovat normální lidi, kteří mají rádi svá auta, peníze, ale i svůj život.

Už je tomu téměř dva roky co jsem se na základě doporučení mého známého (i ten už má o dost jiný názor…) a prozkoumání WEBu MDComponenets rozhodl koupit plovoucí brzdové kotouče od této firmy. Kontaktoval jsem telefonicky pana Kábrta smluvil s ním, co potřebuji. Jednalo se o přední i zadní plovoucí kotouče na Mitsubishi Lancer EVO IX. Do telefonu byl velmi vstřícný a slušný. Kotouče bez větších problémů dodal za cenu 15 000,- kč. Předali jsme si je na jedné benzínové pumpě v Praze s tím, že kdybych měl jakýkoli problém ať se ozvu. I když si tyto věci většinou instaluji sám, tak na doporučení pana Kábrta jsem si nechal brzdy instalovat u jednoho závodního týmu. Neměl jsem s tím problém, protože mi stejně auto servisují. Použil jsem rovněž doporučený typ destičky Ferodo DS 2500.  První co mě překvapilo, že se musela upravovat. Ale s tím se dalo popasovat.

No a začal jsem s autem jezdit. Podotýkám, že žádné letiště nebo  okruh , ale normální ježdění s tímto typem auta na okreskách. Do práce z práce… s respektem k brzdám kdy jsem brzdy poctivě zahříval a chladil.  Ujel jsem asi 2 tisíce kilometrů a začal jsme cítit první kmitání volantu  při brždění. Nejprve jen za tepla a poté už i za studena .  Kmitání bylo cítit i v ruční brzdě (hydraulická). Tedy pokroucené plovoucí kotouče a to jak přední tak zadní. S panem Kábrtem jsem si vyměnil několik mailů s doporučením nejprve brzdy hodně zahřát a nechat ochladit a poté dřevěnou paličkou aby si rozhýbaly plovoucí segmenty. Bohužel nic z toho nepomohlo a vibrovalo to tak, že se s autem nedalo jezdit. Nakonec jsme se s panem Kábrtem dohodli, že mi brzdy vyreklamuje. Ještě mě poprosil jestli si na nich může udělat analýzu z pohledu metalurgie kde se stala chyba. S tím jsem samozřejmě souhlasil. Kotouče otestoval a prohlásil, že jsou křivé, ale z pohledu slitiny že je vše v pořádku. Že tedy pření vymění a zadní repasuje. A pak to začalo…….

Po několika telefonním urgencích ,kdy že to teda bude a jeho příslibech že příští týden mi přestal brát telefon. Poslal jsem mu mnoho SMS volal jsem mu snad 100x a nic. To trvalo několik měsíců. Pak mi jednou telefon zvedl a arogantně mě informoval, že hodil moje kotouče do šrotu ať si je sem přijedu vyndat, když je chci. Tedy nemám ani 15 000,- kč ani kotouče ať už opravené nebo vibrující.

Někteří z vás možná řeknou, že kotouče začaly vibrovat stylem jízdy. Když jsem měl několik měsíců auto v garáži na špalkách tak jsem koupil normální  seriové kotouče z UK. Všechny 4 stály asi 500 liber. Najel jsem na nich od té doby 15 tisíc km a nevykazují žádné známky vibrací….

Nechci hodnotit kvalitu jeho výrobků. Nejsem státní zkušebna. Jsou to závodní díly a může se přihodit cokoli. Jde mi o jeho jednání. Normálně mě okradl. Věděl co dělá a udělal to schválně.  Když už se přes vše tohle rozhodnete si od něj něco koupit důrazně varuji před dáváním jakékoli zálohy. Už peníze nikdy neuvidíte… Snad dopadnete lépe než-li já….

V případě dotazů mne neváhejte kontaktovat mailem na Jaroslav.vasek@seznam.cz

 

S pozdravem Jarda Vašek